// Strawberry Cupcake


Hello World! Im rabiatul . thanks for visiting my blog :D


► My Biography
► My Friends
► My Diary




Older Post | Newer Post
raye sakan + selamat tinggal kawan(entry yg emo sikit...)
Thursday, September 24, 2009 | 9:20 PM | 0 Sweet Cupcake
Selasa- 22/9/2009

Pagi-
pagi selasa mmg alip da ajk awl2 g raye kt kg die..n aku ingt mmg leh g..tp trpakse ikut parents aku g umh kwn ayh n umh nenek sdare ku diRembau..so xleh ikut la..yg jz g kg alip hanya jujue,wanie,ain,akma,alip n muz..hm..xpe2..insyaallah taon dpn aku follow ea kwngkawan..
jujue ckp kt sane mkn nsi beriani..tp die ckp lg,xbpe best,sbb xramai yg g..sbb kalo nk dibandingkan,last year lg ramai..

Petang-

umah wanie:::::

otw blik dr rembau,jujue da msg aku awl2..die ajk aku g umh wanie dulu..lepak2 kat sane sementare menunggu org len..aku pon ok je la..sbb aku mmg ske jwb ok..hehhe..hm..pas2,da smpai umh,da amik wuduk' ,jujue kol plak..ckp die da nk smpai..so , xjd solat kt umh..men sarung je tudung,n terus tgu lua..sbb ibu jujue nk cpt..smpai je umh jujue,aku pon mencari port solat,iaitu di bilik adik wanie.aboy..hehe..lame gak la lepak sane smentare mngunggu yg len..borak punye borak..da pukul bape..tbe2 jujue dpt msg yg mengatakan ramai xpat dtg ptg 2..aku n jujue jd xwaras sekejap..hm..pikir punye pikir..smpai otak xleh bpikir..n rase mcm nk tdo..last2,yg jd dtg muz n shira je..ok la 2 kan..n berita yg pling best, wanie xjd blik mlm 2..sbb klas die kul 10..hehe..tersangat la suke..hehe..sayang ko wanie..


umah aku::::

lps g umah wanie td,kami semua berangkat ke umh aku..ibu aku agak bz tyme 2..sbb keluarga sblah ayh aku nk dtg..so,aku pon tlg2 la keluarkan pinggan mangkuk..sbb t nk smbung raye lg..terase sungguh panjang perjalanan hari ini..ibu aku masak mee grg hailam..aku da xlarat nk mkn..so,mereke je la yg mkn..sementare aku mengemas bag..kenape kemas beg??hehe..jap g aku bgtaw..lepas da siap bersolat sume,da kemas2 sikit,ktorg pon berangkat ke umah jujue>>>>>>>>>>>>>>>>


lepas maghrib-

umah jujue::::

smpai umh jujue,ktorg masuk la..mule2 duduk kt sofa dpn..pas 2,jujue ajk minum dkt ruang makan dkt sebelah dapo die..wane dkt c2 sgt2 la ceria..hehe..n kali ni pon,aku jz minum air je..xlarat nk mkn,,shra plak suh amik bau je..hehe..lawak la ko shra..xpe..jnji amik sumtin kan..then,mak jujue bg mee grg mamak..opsss..xpe makcik..ktorg da knyang..tp die suh mkn jgk..hehe..sian ibu jujue..tp punye la baiknye ank die,jujue ckp,xyah de mkn..hahha...ok2..sbb pasni nk g umh muz..de mkn2..2 yg simpan lapar untuk mkn kt umh muz..

peace jgn x peace!



wanie ku sygs!hehe..


wanie ku sygs n aku..hehe..



umah muz:::

smpai umh muz,ktorg msuk la..mule2 tgk , ktorg je yg ade..segan jgk la..tp yg penting,aku nmpk humairah..hahha..ape lg..trus aku g dukung die..aku mmg da target awl2 nk men ngn bdk 2..die teramat la comel ok..mate die sgt comel..die suke senyum..hehe..ceria malam aku 2..hm..then,after tgu amar n kwn bru ktorg , adi smpai..n actually ramai lg yg ptt dtg..tp lambat,so,ayah muz startkan la mjlis bcaan doa..after 2, mkn tyme!hehe..after mkn2,n da nk tgh merehatkan perut,smpai plak alip n jambu bersama adiknye..hehe..tgu dorg mkn plak..sbb pasni plan nk g umh nana..wah,raye sakan ye..nseb bek umh kwn2 sekitar umh aku je..kalo x..xtaw la saye..hehe..pas tgu mereke sudah mkn,ktorg pon mengundurkan diri.sbb tyme 2 da pukul 10 lbh..kang lambt g umh org ,ape plak kan..n pekare yg xdisangke2,dpt duit raye!!hehe..tergembira plak kjp..n sempat gak cium umiarah dkt buaiyan die ..sbb die da tdo..comel nye budak ni..hehe..geram..xpe..t jmpe lg ea syg..tyme kt luar umh muz plak,alip bakar mercun..sgt2 santek,tp aku terkejut2..hahha..n sempat gak aku n jujue pose dikala malam itu..ngeee~


peace tbalik itu aku..


wif parents muz~


aku n juju lari umh dengan pengetahuan parents ktorg ok!




umah nana:::

smpai umh nana..ktorg ,msuk n slm la mk die..riuh gak la umh 2..hehe..mak die siap grg nasi n me..ops..aku da knyg..tp kite kene hormat tuan rumah,so aku mkn sesudu,shira sesudu n wanie ke jujue,aku da lupe,aku suapkan sesudu..hehe..jd la 2 kan..borak punye borak..tibelah mase mengundurkan diri..

ini dirumah nana!

jambu tbe2 dtg dgn baju mlayu???plik..hehe..



mate tah pandang cmre mane tah,,bnyk sangat..hehe..


umh shira::

mlm ni,aku n jujue tdo umh shira..sbb shira tinggl sorg2..1st tyme 2 tdo umh shra..hehe..wanie xpat join sbb awl pagi die da kene betolak g ktm..nk blik blaja da..sian wanie..punye la smgt nk braye ngn ktorg..sygs ko wanie..mlm 2 aku mmg n teramat ngantuk..tp sayangnye,aku xleh tdo..adoiyai..xpe2..lelapkan je la mate..jujue?aku xtaw la da smpai mane..hahha..





Rabu-23/9/2009

pagi-


umh adi:::


pagi2 lagi , shra da anta aku n jujue blik..smpai umh ,aku kemas itu,kemas ini..n mandi..mule2 nk tdo..sbb cm xde respon je ckp nk raye umh adi..aku pon pas basuh ken ,masuk la blik..tbe2,ade satu suare yg amt famailiar menelepon aku..suh siap cpt n kol jujue..adeh..xjd nk berehat..mule2 aku kol hp jue.die xangkat..da agk mst minat 2 membute nye..then ,aku try kol umh die..abg die angkat,ckp die tdo..tp aku pakse abg die pgl die..haha..kejam x aku??kejam22..ala..raye skali staon..tyme ni la nk gather ramai2 kan..kan..kann..then,alip dtg la kerumah aku..menjemput..da jd cm paksupir plak..hehe..jgn mrh alip..then, g umh shira,jmpt shra..sbb taw,jujue amik mse tuk bsiap..hehe..pas 2 ,bru lah g umh jujue..yg kesiannye , ammar..lame 2 tunggu dpt masjid..sabar jelakan..hhe..then. straight g umh adi kt sj(seremban jaya.not subang jaya.^.~).smpai umh die,msuk la..mkn biskut...jujue suke biskut reben..hehe..siap nk tapaow lg 2..mak adi sporting..mmg kaw-kaw r jujue kene..haha...sian jujue..xpe2 ,lek jue.. mak die siap masak bihun grg cine 2..sdp2..tp pg 2 aku da mkn nsi lemak..so,mkn sikit sudah..bdn ni pon,dah mengembang..dok umh la katekan..haha..xpe..pas 2,ktorg pon bergerak la..ke umh shira...sbb ade org nk jmpe parents shira..hehehhe..jeng,jeng,jeng...



umh shira:::

smpai umh shira,aku n jujue yg trun dlu..alip g kedai..beli mknan kucin..hehe..pas 2,aku n jujue buat la ape yg ptut sementare tgu mereka yg len dtg..disebabkan parents shira xde,ktorg jz duduk kt luar bersame muz,adi,jambu,ammar,alip..n menunggu punye tunggu,parents shra smpai..ayh shra lawak..hehe..smpai2 je hulur duit raye...ayok,malu saye..haha..org da nk bg,kite amik je la kan..rezeki..hehe..pas amik pic,ktorg pon blik la..aku da ngantuk ni..aku memerlukan bnyk rehat untuk petang dan mlm ni..yeah!




masa yg ditunggu-tunggu>>>>>>

petang(5.45 pm la sgt)

alip menjemput aku,adik jambu n jujue..kali ni siap cpt..kalo x,t telinge aku kene pancung lg cm pg td..haha..jujue pon same..kne siap cpt..agak lame la nk tgu sume yg nk folo g klia..n otw nk g klia,ikt highway ..agak jam la..tp ape leh buat..sabar je la kan..aku n jujue yg tgh keboringan,amik la pix yg xseberape..hehe..dlm sjam lbh,smpai la ktorg dkt klia..sgt2 happy ea..bukan ape..aku nk jmpe umairah yg comel 2..haha..smpai je..terus aku g amik die dulu..lupe nk salam org len..haish..teruknye rabiatul adawiyah othman ni..hehe..sorry..aku rindu sgt kt umairah la..then,g la bersalam-salaman dulu ngn org2 yg ade dkt c2..mse 2 da msuk waktu mghrib..tp disebabkan teramat la ramai dkt surau,aku n juju n wanie g amik wuduk' dkt toilet..then g surau..hanya Allah yg tahu bertape pack nye dlm surau 2..tp xpe..aku sabar..n pekare yg menunjukkan kelembapan aku adelah,aku jz bwk telekung shj!kain xde..adeh..kene la tggu turn..n at last,ade org hulur telekung 1 set.,.alhamdulillah..thanx sgt!!aku bagaikan mandi peluh dlm surau 2..peluh dosa aku rase..hm..pas 2,aku pas telekung kt wanie,n kua dulu..n jujue da tggu kt luar..aku pon n jujue tpk nk buy sumtin tuk muz..then g la kedai famous amous 2..cumel2 eh brg kt sane..hehe..xtaw nk beli ape,men amik je bear yg di atchkan dgn coklet n juju bg cwn yg de coklat kt dlmnye..comel gak..hehe..pas 2, shra da kol..risau kalo2 kitorg sesat..hehe..dun worry beb..smpai2 je,aku tgk mamat2 ni tgk mkn..aik..bile mase dorg beli aym2 tuh??teramat bnyk ea aym2 tuh..aku pon amik la seketul..xlalu mkn pon sbnanye..jz kuis2 je aym tuh..jujue beselera btl..hehe..lps mkn2,ktorg pon begerak la ketempat yg muz nk kene bkumpul..aku xabes2 men ngn umairah..hehe..smpai kak ipar muz cakap,cm umairah yg nk fly..hehe..umairah die xnk duduk dlm stroller die je..die nk kene dukung n nk tatih(paham ke??nk org pimpin die jln.hehe)sgt2 suke tyme die gelak2(tp xbunyik pon.expressi muke die je yg menunjukkan die epyy!)hehe..hei,gyler umairah betul la aku ni..hahhah..ade sesi begamba ngn muz skali taw..n tibalah muz bergi meninggalkan tanah air ini..selamat berjaya muz..

budak mate sepet!

u have n must be strong my dear~


wanie!wanie!wanie!


ayam,ayam,ayam~


kesayangan aku..jgn gangu..
=p

tabahkan hati kalian k~


kaki bengkok!hahhaa..

kaki bengkok lagi??haish..aku suke tgk abg muz n kak ipar die..sweet tuh..hehe..

mereka2 yg hadir..p/s:ade org interframe r....cube carik..hahha..


makan,jgn xmakan..da org sedekah..

nk aunty dukung ke syg??hehe..



otw blik>>>

cm bese,da dtg ngn alip,blik pon ngn die jgk la kan..hehe..mse otw blik..ade jpj buat roadblock plak..adeh..saje je..alip die suh ketepi..die ingat alip bdk2 kot..haha..2 la ko alip..kecik lg..tp alhamdulillah..lepas..yela,bknye alip xde lesen kan..hm..otw blik ttj,bdk2 ni ajk minum kejap kt taipan..aku pon ok je la..ngn haus ni..lepas 2..aku n jujue pon blik..sbb ibu die dah risau..tp yg aku xpuas atinye..alip n adik jambu(aku pyh nk ingt nme die),dorg taku2kan aku..haish..ade gak yg kene sembeli malam ni kang..sabar je la kan..sbek umh aku xla jauh dr umh juju..sabar je la..smpai umh,sbek angah blm tdo..phuh~lege...




jujue n hp nya..candid..


ni bru xcandid..control2...hehe..

tunduk kebuhsanan..


senyum seketika~


power x?ckp kt phone smbil minum air???ahhha..


tamat lah kisah raya dan menghantar seorag sahabt pergi melanjutkan pelajaran.
pasni,sape yg nk fly,jgn lupe ajk aku anta korg k!

Labels: , , ,